Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Szukasz pomocy firm SEO? Dobrze trafiłeś!

Firmy oraz właściciele stron internetowych, którzy marzą o tym, by dotrzeć do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to próbowanie starań osobiście. Nie dysponując wiedzą w zakresie SEO i nie obserwując codziennie doniesień o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować rzetelnie i – najważniejsze – skutecznie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat profesjonalnego SEOwca, lecz nie każda firma się na to decyduje ze względu na koszty. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w pracują tam także osoby od kodowania, grafiki, kreatywnego pisania i kampanii Google Ads służące merytoryczną pomocą w tych kwestiach.

Działanie doświadczonej agencji SEO

Agencji SEO w Polsce jest bez liku. Na co zwrócić uwagę w toku poszukiwań podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w SERPach? Polecamy wybrać markę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych oraz marketingowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z firmą, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż ma ona duże doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO często na swoich stronach posiadają dział „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy trzeba przeanalizować opisy takich przypadków, aby przekonać się, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi zadaniami się mierzyła. Godna zaufania agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: pisze o harmonogramie zadań na najbliższe miesiące, a także przesyła raporty z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.

Następna zasadnicza kwestia to personalizacja oferty i dobranie strategii prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w ciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być znak alarmowy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, aby dopytać o pomocnicze dane o firmie, konieczne do przygotowania dla niej wszechstronnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się znaleźć tak po prostu w sieci, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO i o ważnych dla klienta usługach czy artykułach, które pragnie wypromować.

Opłata za wyniki – czy to właściwy system rozliczeń z firmą SEO?

Przezornie warto podejść do firm SEO, które proponują rodzaj współpracy z opłatą za uzyskany rezultat. W takim systemie płatność odbywa się wtedy, gdy słowa kluczowe zdobędą określone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 bądź do Top5). To w dalszym ciągu całkiem popularny rodzaj rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże ryzyko – można bowiem osiągnąć szybkie rezultaty naruszając standardy ustalone przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, w związku z tym sumienna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych pozycji. Co do ceny za współpracę z agencją SEO, to rzadko jest ona stała – zwyczajowo w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy nieodzowne jest zaangażowanie większego budżetu, by wykonać wnikliwy audyt SEO, a później wcielać w życie wszelkie przedstawione w nim sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są dużo niższe.

Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]