W ostatnim dziesięcioleciu kwestia ekologii stała się jednym z najważniejszych zagadnień, poruszanych arenie międzynarodowej. Nieuchronność zmiany naszego postępowania związanego z odpowiedzialnym wykorzystaniem zasobów Ziemi, stopniowo przebija się do każdego aspektu życia, także do świata marketingu. Dzisiaj zarówno niewielkie przedsiębiorstwa, jak i duże koncerny, podejmują szereg starań, by być eco-friendly. Swoje zaangażowanie w ochronę przyrody mogą one oznajmić światu w rozmaity sposób, także przez wykorzystanie w akcjach promocyjnych ekologicznych gadżetów.
Charakterystyka eko gadżetów promocyjnych
Eko gadżety to produkty reklamowe, ale wyprodukowane z surowców powtórnie przetworzonych bądź szybko degradowalnych. Są to również gadżety z naturalnych tkanin, które można używać na co dzień i których właściciel nie wyrzuci zbyt szybko. Sprawia to, że ich wykorzystanie w mniejszym stopniu wpływa na zaśmiecanie natury. Za ekologiczne gadżety reklamowe traktuje się także te artykuły, które wykonane są z PP, czyli z polipropylenu. Pomimo, że jest to polimer, bez trudu daje się go przetwarzać, z kolei kiedy staje się to już niemożliwe, w trakcie jego rozkładu nie wydzielają się niebezpieczne gazy.
Eko gadżety promocyjne – co można zamówić?
Można przypuszczać, iż w ofercie hurtowni nieczęsto natrafia się szeroki wybór ekologicznych gadżetów reklamowych. To założenie jest błędne. Już sam asortyment odzieży reklamowej jest ogromny – można zlecić nadruki na t-shirtach z bawełny, w najrozmaitszych fasonach (męskich, damskich i dziecięcych), a także w szeregu kolorów. Napisy reklamowe nanoszone są na jutowe lub bawełniane torby, dostępne w formie tradycyjnych toreb na zakupy, ale także m.in. workowych plecaków. Inne rozpowszechnione gadżety tego typu to oczywiście długopisy, które produkuje się z bambusa bądź ze zrolowanego papieru, papierowe kubki na napoje, eko puszki z biodegradowalnych polimerów oraz portmonetki.