Dowiedz się, kto oferuje pozycjonowanie strony w Google.
Funkcjonują trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Tłusty Czwartek czy finały Pucharu Świata w piłce nożnej. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie odkryta i użyta z odpowiednim wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków trzeba rozpocząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Kolejny typ pozycjonowania to słuszne i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Dzięki stosownemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to także dużo niższa konkurencja. Istotne jest również to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Philips One Blade Pro czarna,
– smartfon Huawei P8 niebieski,
– obuwie sportowe Adidas V racer białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne zwłaszcza dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przeważnie:
– miasto (np. “salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Stare Miasto”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do odbiorców przebywających na konkretnym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy firma ma mały budżet na promocję i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]